Końcówka roku to szczególnie aktywny okres pod kątem szkoleń i webinarów. Nie inaczej było tym razem. 28 października przeprowadziliśmy webinar dla klientów naszego partnera – base. (dawniej BaseLinker).

Tematem webinara były zmiany w BDO i EPR dla e-commerce, których należy się spodziewać w najbliższych latach.

Dlaczego e-commerce jest wprowadzającym opakowania?

Każdy sprzedawca, który pakuje, przepakowuje, nakleja etykietę na przesyłkę – jest wprowadzającym produkty w opakowaniach. Wprowadzającym są także przedsiębiorcy, którzy działają w oparciu o dropshipping i fullfillment (czyli fizycznie nie pakują przesyłek, ale zlecają ich pakowanie i wysłanie do swoich klientów). Nasz ekspert, Katarzyna Żmudzka, tłumaczyła zawiłości związane z definicją wprowadzającego i wszystkimi obowiązkami środowiskowymi, które się z tym wiążą.

Dlaczego BDO i EPR są w e-commerce bardzo ważne?

Jedną z istotnych zmian, które już teraz dzieją się w branży e-commerce jest wymóg posiadania (i wprowadzania) numeru BDO/EPR na niektórych platformach marketplace. Obowiązek uzupełnienia numeru EPR Amazon wprowadził już w 2024 roku dla wybranych kategorii. Allegro wymaga numeru EPR od sierpnia 2025 roku a docelowo od 12 sierpnia 2026 wszystkie platformy typu marketplace będą wymagać numeru EPR od każdego sprzedawcy. Brak numeru EPR będzie skutkował blokadą sprzedaży.

Jakie aspekty poruszyliśmy jeszcze podczas webinara z base?

Nasz ekspert, Katarzyna Żmudzka, opowiadała o obowiązkach środowiskowych, które już teraz muszą realizować wszyscy e-sprzedawcy. Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się m.in.:

  • czy i dlaczego każdy e-commerce musi posiadać numer BDO/EPR,
  • jakie zmiany wejdą w życie w związku z dyrektywą PPWR,
  • co oznaczać będzie brak numeru BDO/EPR dla każdego e-sprzedawcy (nie tylko na marketplace’ach),
  • jak działać zgodnie z prawem i uniknać blokady sprzedaży i strat w biznesie.

Odsłuchaj webinar – kliknij w poniższy obrazek, aby przejść do kanału base na Youtube.

Opracowane przez
Paweł Skarżyński
Paweł Skarżyński